Returkostnaden (49kr) dras av vid krediteringen av ditt återköp.
När du köper varor på webbplatsen har du som kund en 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du fick en produkt som du har beställt.
När du använder din ångerrätt:
Du måste rapportera att du ångrar det. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska du ange ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilka varor returen gäller för.
Lägg till video eller bild av frågan i e-posten för snabbare behandling av ärendet.
Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter meddelandet om återkallelse. Produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp motsvarande värdeminskningen jämfört med det ursprungliga värdet på produkten när den används eller skadas.
Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten fortfarande är skadad eller felkorrigerad när den anländer, åtar vi oss, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att rätta till felet utan kostnad.
Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel. Klagomålet måste skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.
Hur ska du klaga?
Eventuella kommentarer och fel måste alltid skickas in till [email protected], där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet eller din kommentar. Om vi inte fixar felet eller har ett svar, kan vi levererera en liknande produkt eller också, kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.
Vi ansvarar för returfrakt för godkända klagomål angående produktkvaliteten inom 14 dagar. Efter 14 dagar betalas godkänd retur av produktkvalitet av kunden.
Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. När det gäller klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna Klagenämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inte något ansvar för förseningar / fel på grund av omständigheter utöver företagets nuvarande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, reducerad eller ingen leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för förändringar av produkter / produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.