Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna Payment with Swish
Snabb leverans / Säkra betalningar / Online support

Köpvillkor

VILLKOR

Dessa villkor gäller mellan dig som kund (kund) och oss som säljare (företag). Villkoren kan ändras utan föregående meddelande och därför rekommenderas kunden att notera dem vid varje köp.

RENT GENERELLT

Vid shopping via Internet gäller lagen om konsumentköp och distansavtal. Detta skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer på konsumenteuropa.se. 

privacyprotection.se™  förbehåller sig rätten att ändra produktsortimentet och har rätt att ta bort varor från sortimentet innan ett köp har gått igenom.

Vi förbehåller oss rätten till slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägeri kommer att rapporteras till polisen. Vi förbehåller oss rätten att avbryta ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse kommer att skickas per e-post när du slutför din beställning. Där hittar du information om vad du köpte med priser och om din beställning innehåller beställningsvaror får du en beräknad leveranstid på din leverans. Om något är fel med beställningen, kontakta oss så snart som möjligt.

Vi förbehåller oss rätten till prisändringar utan någon varning för felaktiga priser. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpte en artikel till fel pris får du ett meddelande om detta och du får tillbaka dina pengar.

Utskriftsfel och produktbilder

privacyprotection.se™  förbehåller sig rätten för eventuella tryckfel i texter på denna webbplats. Vi garanterar inte att alla bilder exakt återspeglar produkternas verkliga utseende men passformen och dess funktion för din iPhone modell är 100 %  garanterat. Vi strävar alltid efter att reproducera en så lik bild som möjligt av produkten.

Garanti

privacyprotection.se™  ger en garanti som bearbetas på ett mest problemfritt sätt som möjligt. Alla produkter som köps från vår onlinebutik har en 14-dagars återbetalningsgaranti. Dessutom erbjuder vi ett års garanti på alla våra produkter, det börjar från det datum du beställer. Garantin omfattar inte normalt slitage, yttre påverkan, repor, märken eller skador som orsakats av stötar eller av en olyckshändelse.


BETALNINGSMETOD 

Moms på 25 % ingår i alla priser. Inga avgifter tillkommer förutom de som står i varulistan när du genomfört ditt köp. Du har möjlighet att välja vilket betalsätt som passar dig bäst.

Köpvillkor

Handla nu - betala efter leverans!

När du betalar via Klarna handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter.

  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
  • Säkra och snabba Swish-betalningar via Klarna Checkout 

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Klarna 

Kortbetalning

Väljer du att betala mot bankkort/Betalkort så tillkommer det ingen extra betalavgift.

Vi accepterar för närvarande enbart VISA och MasterCard samt betalning via Swish.


 FRAKT OCH LEVERANS 

Vi erbjuder gratis frakt och snabb leverans för våra produkter och vi har miljöpåverkan i åtanke. Efter en färdig beställning på privacyprotection.se får du en orderbekräftelse via e-post där du enkelt och smidigt kan se alla detaljer om din beställning, t.ex. leveransadress, vilka produkter du beställt och totalbelopp.

Produkter som finns i lager skickas normalt inom 24  arbetstimmar. Avvikelser kan förekomma. Vi kan dock inte garantera att produkter kommer att anlända inom det angivna antalet dagar när oförutsedda förseningar uppstår. Vissa produkter kan ha något längre leveranstider under högsäsong eller vid hög belastning.

Du kommer att få en leveransbekräftelse via e-post när din beställning skickas från vårt lager. Om du inte har tagit emot detta e-postmeddelande inom den leveranstid som gäller den leveransmetod du har valt, kontakta vår kundservice.

Om en sändning inte tas upp betalas en avgift för frakt, hantering och administration av 295: -. 

Transportskador 

Kontakta vår kundtjänst om din leverans har skadats under leveransen och vi hjälper dig med ditt klagomål. 


REKOMMENDATIONER OCH RÄTTIGHETER 

Returpolicy 


Returkostnaden (49kr) dras av vid krediteringen av ditt återköp.

När du köper varor på webbplatsen har du som kund en 14-dagars ångerrätt som gäller från det att du fick en produkt som du har beställt. När du använder din ångerrätt: Du måste rapportera att du ångrar det. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande måste ditt namn, adress, e-postadress, beställningsnummer och vilka varor returen gäller för tydligt anges.

Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast 14 dagar efter meddelandet om återkallelse. Produkterna bör därför skickas väl förpackade och i originalförpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp som motsvarar minskningen i värde jämfört med det ursprungliga värdet på produkten när den används eller skadas. 

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten fortfarande är skadad eller felkorrigerad när den anländer, åtar vi oss, i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning, att rätta till felet utan kostnad. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt artikel. Klagomålet måste skickas omedelbart efter att felet har upptäckts. 

Hur ska du klaga?

Eventuella kommentarer och/eller fel måste alltid klagas till [email protected], där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet eller din kommentar. Om vi inte kan fixa felet eller har svar, kan vi leverera en liknande produkt eller också återbetala dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

Vi ansvarar för returfrakt för godkända klagomål inom en period av 14 dagar. Detta överensstämmer endast med avkastning angående produktkvalitet.

Vi förbehåller oss rätten att vägra ett klagomål om det visar sig att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. När det gäller klagomål följer vi riktlinjer från Allmänna Klagenämnden, se arn.se. 

Ansvarsbegränsning 

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inte något ansvar för förseningar / fel på grund av omständigheter utöver företagets nuvarande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan till exempel vara arbetskonflikt, brand, krig, myndighetsbeslut, minskad eller ingen leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för förändringar av produkter / produktegenskaper som har ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. 

Produktinformation

Vi förbehåller oss rätten för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna reflekterar produkternas exakta utseende, eftersom en viss färgskillnad kan uppstå beroende på skärm, fotokvalitet och upplösning. Vi försöker alltid det bästa sättet att exponera produkterna så exakt som möjligt. 

Cookieinformation 

Enligt lagen om elektronisk information måste besökare på en webbplats för privatlivets skull informeras om användningen av kakor. Informationen i cookien kan användas för att följa användarens surfning. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär ska sparas på din dator för att ge åtkomst till olika funktioner. Du kan ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. 

Personlig information - GDPR 

Genom att handla på accepterar du vår policy för dataskydd och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din personliga integritet och samlar inte in mer information än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidarebefordrar aldrig din information till tredje part utan rättslig grund. BEST SELLER DIRECT EUROPE ansvarar för behandlingen av personuppgifter som du lämnade till oss som kund. Din personliga information behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och i de tillfällen då du ville ha nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen till dina individuella behov. Nedan är en sammanfattning av hur vi, i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR), lagra och behandla dina data. 

Vad är en personlig information?

En personlig information är all information som direkt eller indirekt kan tillskrivas en fysisk person. 

Vilken information lagrar vi?

För att hantera din beställning och besvara frågor relaterade till din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och inköpshistorik. Din information lagras så länge vi har en rättslig grund för att behandla din information, till exempel för att uppfylla avtalet mellan oss eller för att uppfylla en juridisk skyldighet enligt bokföringslagen, till exempel. Laglig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att slutföra avtalet med dig . Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick görs efter ditt godkännande. 


Betalningsleverantör

Vid köp delas information med vår betalningsleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura sparas också betalningsleverantörens personliga identitetsnummer. Informationen sparas för att genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. Betalningsleverantörerna (betaltjänster) som vi använder är: Klarna, Visa och Mastercard. 

Rederier

För att leverera dina beställningar och fullfölja vårt avtal måste vi dela specifik information med rederiet. Det som delas med rederiet är förnamn, efternamn och adressinformation för leverans. E-postadress och / eller mobilnummer kan också delas med rederiet för meddelande. 

Nyhetsbrev 

Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevleverantör. Detta är för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden för marknadsföringsändamål. Vi använder din e-postadress för att skicka ut nyhetsbrev. 

Rätten till tillgång 

Du har rätt att få utdrag av all information som handlar om dig från oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. 

Rätt till korrigering

Du har rätt att be oss om att uppdatera felaktig information eller komplettera information som är defekt. 

Rätten att glömmas

Du kan när som helst begära att informationen om dig raderas. Det finns få undantag från rätten till radering, till exempel om den ska behållas eftersom vi måste uppfylla en juridisk skyldighet (till exempel enligt redovisningslagen). 

Ansvarig för dataskydd

privacyprotection.se ansvarar för att lagra och bearbeta personlig information i webbshoppen och se till att reglerna följs. 

Ändringar av de allmänna villkoren 

Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen. 

Tvist och val av lag 

I händelse av att en tvist inte kan lösas i överenskommelse med företagets kundservice och kunden kan du som kund kontakta Allmänna klagomålen, se arn.se.

För invånare i ett annat EU-land än Sverige kan klagomål lämnas in online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid en tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande organ för tvistlösning. Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag.

Force majeure

privacyprotection.se är undantagen från påföljden för underlåtenhet att uppfylla vissa skyldigheter enligt detta avtal, om utelämnandet är baserat på befriande omständigheter som anges nedan och omständigheten förhindrar, komplicerar eller försenar prestanda. Som befriande omständigheter, myndighetsåtgärder eller underlåtenhet, ny eller ny lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olycka med större olyckor eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår regeringsbeslut som påverkar marknaden och produkterna negativt, t.ex. restriktioner för indikering, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal marknadsnedgång och om företaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.  

Vid tvist

I händelse av tvist följer vi Reklamationsnämndens rekommendationer, arn.se.